Tuesday, January 24, 2012

posting siri 4

Disebabkan TIndakan KPM yang bagi keputusan penerbangan yang “last minute”, terdapat beberapa benda yang aku tak sempat beli. So, sebelum masuk Highway, kami anak beranak singgah dulu ke tesco ipoh, beli beberapa barang termasuklah “poncho” ( baju hujan), beg galas, dan juga Kompas.

Hahaha. Macam nak pegi camping pulak kan? Actually benda ni kita tak boleh jangka, dan aku sendiri masih tak tau di mana letaknya sekolah aku di daerah Baram tu.

Bandar ke?

Pekan ke?

kampong ke?

Pedalaman ke? Tahap 1, 2 atau 3? Hehehe

.............zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

aku sampai Di Hotel Pan facific KLIA pada pukul 7 pm. Time tu dah nak masuk maghrib pun dan guru-guru baru yang dah lama sampai dah ke ballroom untuk dinner. Ayah aku tolong aku sama2 angkat barang ke lobby untuk check in nama, mak plak tunggu kat kereta je. Then depa pun gerak la kuar, pegi isi minyak kot kat petronas KLIA tu.

Sampai je bilik, aku terus solat maghrib. Bilik bukan calang2.... hotel ni 5 star tahap international kot. Paling dasat, Ko kena swap kad bilik pada lif, baru lif boleh gerak. Kawkaw jugak tahap security nya. Kat bilik tu,rupanya Hafizzain duk sebilik dengan aku rupanya. Tapi time tu, dia on de way nak clear barang untuk check out, sebab flight dia malam tu jugak ke kuching, transit di situ sebelum ke sibu pulak. Bila dah jadi keadaan macam ni, kita tak bayang dan jangka, masih adakah peluang untuk jumpa kawan2 yang sama belajar selama 5 tahun setengah di IPG. Masing –masing dah bawa haluan ke dunia realiti. Ye la. Aku bukan lagi pelatih IPG, yang boleh dapat diskaun kalau naik Tren ETS kalau nak balik Ipoh, atau diskaun kalau pegi galeri ke... muzium ke... hahahhaha.

Peluang untuk menginap di Pan facific digunakan sepenuhnya. Jarang dapat peluang nak tidur kat hotel ni. Lain la aku dah bergaji level Jusa ke? Mungkin aku pertimbangkan. hahahahha

Buat rakan-rakan, jangan buang+ hilangkan kad maktab anda tu.... dia masih valid.. asalkan anda kekal muda dan remaja sama macam dalam gambar tu. Haahahahaha

No comments: