Thursday, January 26, 2012

ku redah awan biru

Dalam flight aku duduk di seat tengah. Sebelah kiri, cikgu muda macam aku jugak. Orang Kelantan. Nama Ibzairi. Nama glemer, Jerry. Sebelah kiri aku pulak,Fariz. Asal dari penang, major pra sekolah dan rakan sebilik aku di bilik 520 di Pan Facific semalam. Jerry gitau aku ini first time dia naik flight. Aku tak tau la betul ke tak dia kata, tapi memang muka dia gayat la time flight take off. Aku derk je time take off tu. Mungkin sebab aku ni lambat nak tunjuk reaksi muka kot. Time dalam flight semua pakat kagum je tengok awan. Paling best pada aku, kami dapat tengok bangunan PICC Putrajaya dari Udara, kagum dan bangga. Kenapa? Sebab PICC ni tempat aku dan kawan-kawan lain akan konvo bulan 3 nanti.

kami ada Nampak jugak pemandangan cantik, awan dan pulau, dan aku terlelap lepas tu. Mungkin sebab aku bangun awal sangat hari ni. Zzzzzz

Aku dikejutkan oleh pramugari MAS yang cun melecun tu. “We serve breakfast, would like to have omelette with chicken? “. Perut aku kenyang lagi sebenarnya, tapi memandangkan lepas ni aku tak banyak peluang makan ala western ni kat Sarawak, aku amik je. Boleh tahan sedap. Jerry dan Fariz pun amik jenis makanan yang sama. Air pulak depa bagi aku jus oren, boleh tahan pekat. Last last, aku mintak Plain water aka ayor kosong je la nak bagi tekak teman ni lega sikit yeop! Dalam pakej makan tu ada juga, lepak sebentar bersama KIT KAT dan Kek buah.

2 comments:

faiq said...

keh2...update la slalu

Nurfizz~ said...

yeeee...hapdet lah sokmo kay =p