Monday, May 23, 2011

Kisah Cinta, Perempuan Sukakan Kejujuran Dalam Cinta?


“Awak, saya tanya sikit boleh?” Fara, awek aku tiba-tiba menyapa ketika kami sedang merendek di taman.

Hari ni 10 hb Januari, genap 3 tahun sudah kisah cinta kami. Seperti pasangan-pasangan lelaki dan perempuan yang lain, asal ulangtahun percintaan je, mesti la celebrate sama-sama. Perkenalan kami bermula di USM, kami sekelas dahulu.

“Ye???” balas aku.

“Macam mana awak boleh ngorat saya? Apa yang special sangat dekat saya sampai awak ngorat saya ni dulu….?” manja je Fara bertanya kat aku. Matanya bersinar-sinar. Nampak sangat ada curiosity kat matanya.

“Nak jawapan jujur ke tipu???”

“Jujur laaaaa…..” Fara merengek-rengek sambil cubit lengan aku…

“Ehmmmmmmmm…. Saya sebenarnya suka dengan tongek punggung awak. Tiap kali awak ke kelas, saya naik geram tengok awak dress up baju kebarung. Hari-hari saya skodeng bontot awak dari jauh. Sebab tu dalam kelas saya selalu duduk dekat belakang supaya saya boleh skodeng bontot awak…… Tu la puncanya saya terpikat de…….”

Belum pun aku habis cakap, tiba-tiba…

PELEMPANGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!



Hari ni 14 hb Januari… Pipi aku merah… dah 4 hari masih tak hilang-hilang lagi merah kat pipi aku ni…

Celaka ko Fara!!! Ko suruh aku jujur, tapi last-last ni yang aku dapat.

Ni la perempuan… nak minta kita jujur, bila kita jujur, dia pula macam taikkkkk…Ceeehhhh..

mohazam said:: hahahahha

No comments: