Tuesday, October 6, 2009

tahniah abam ahib

KUANTAN 5 Okt. – Menjual kerepek dan kad prabayar untuk mengumpul wang bagi perbelanjaan perkahwinan - itulah yang dilakukan seorang siswazah Universiti Malaysia Pahang (UMP) di sini untuk berkahwin dengan rakan sekuliahnya.

Graduan Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik (Elektronik), Mohd. Hanis Jaludin, 23, sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai impian untuk berkahwin ketika sedang menuntut pada tahun akhir di universiti itu.

Dia yang ditemui bersama isteri, Nurmaliza Md. Ali, 23, adalah antara 834 graduan yang menerima ijazah dan diploma masing-masing pada Majlis Konvokesyen Keempat UMP.

Mohd. Hanis melahirkan kesyukuran kerana usaha untuk berkahwin dan menamatkan pengajian akhirnya tercapai.

‘‘Setelah perbelanjaan untuk perkahwinan kira-kira RM10,000 berjaya dikumpul, saya terus menyatakan hasrat untuk berumah tangga kepada kedua-dua belah pihak.

‘‘Pada mulanya keluarga tidak mengizinkan memandangkan kami berdua belum habis belajar tetapi setelah saya yakinkan mereka, akhirnya kami dinikahkan pada Mei lalu,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Berkat usaha gigihnya, Mohd. Hanis ditawarkan bekerja semasa masih menjalankan latihan industri di sebuah syarikat kejuruteraan di Shah Alam, Selangor sebagai Jurutera Elektrik.


MOHD HANIS JALUDIN atau lebih dikenali sebagai ahib0205 adalah merupakan rakan saya di forum carigold.com serta ahli berdaftar kcarlife.com

1 comment:

ahib0205 said...

wah sahabatku siap bubuh dalam blog ye...