Friday, January 22, 2010

KISAH SUNGAI SIPUT 1.2


Ok, bertemu kembali. Sebenarnya aku belum nak tido lagi. Tiba-tiba pulak, terflash idea untuk aku menulis post mengenai kampung aku, Sungai Siput Utara. Sebenarnya aku rindu nak balik kampung. Cuti hujung tahun lepas memang aku habiskan duduk je kat rumah.

Biasanya hujung tahun, aku akan bekerja sebagai cashier kat Petronas Sungai Siput. since 2008 until 2009 aku wat keje yang sama time cuti hujung tahun. Tahun lepas takde rezeki pulak sebab semua position dah penuh.

Yela, aku keje sementara je. Wat penuhkan poket ni. Boleh la Isi minyak kereta fulltank dan jalan-jalan. Ha Ha Ha.

4 januari aku terpaksa balik ke KL. Semester baru dah mula. Takboleh lari dari hadapi kenyataan. Kelip-kelip mata dah 4 semester aku belajar kat IPTEK+
3 semester ( persediaan)= 7 sem. WOW! lama dah rupanya eh.

InsyaAllah November 2011 aku buat final paper exam aku. :)

kat sini aku attachkan beberapa gambar yang boleh dikata menarik.

Menara Jam Merdeka. Aku tak tau sejak bila jam ni wujud dan tak pernah amik tau pun. Tup-tup makhluk ni dah terpacak kat tepi jalan tu.



Jalan raya Di sungai Siput. Jalannya lebar-lebar dan lurus. Panjang pulak tu. Sampai ada hati nak drag kereta korang boleh la try kat sini. Tapi awas, lepas pukul 2-3 pagi. Risau Terlanggar orang (macha and so on). Bahaya woo. aku sendiri penah try 120kmh kat sini.


Tahukah anda Kacang Cap pemancing berasal dari Sungai Siput? Ini la antara kacang tanah Popular pilihan ramai Rakyat Malaysia dan favourite utama ayah aku. Kalau time nak raya mesti beliau borong banyak kacang ni untuk jamu tetamu yang datang ke rumah.


Inilah Hypermarket terbaru kat Sungai Siput. Sapa kata Sungai Siput tak maju? HOHOHO
Harga barang dia boleh tahan. Silap Haribulan memang boleh compete dengan TESCO terutama barang-barang mentah macam ikan, udang dan sayur.

Ok. Gudnite. Teman nak tido dulu. Pagi sat lagi ada kelas lagi.

No comments: