Friday, January 22, 2010

KISAH SUNGAI SIPUT 1


Papan Tanda JPS Sungai Siput
Dah takda sungai, cuma parit @longkang besar je :(


Sungai Siput Utara adalah sebuah pekan kecil yang terletak di antara Bandar Kuala Kangsar dan Bandaraya Ipoh.

Dekat sini la aku dibesarkan sejak aku lahir sehingga sekarang.
Cuba la korang kira daripada Februari 1988 sehingga kini.

Kisah Sungai Siput akan aku cuba updatekan dari semasa ke semasa dan kisah ini sedikit sebanyak berkait dengan kehidupan aku di sini.


Lokasi Pekan Sungai Siput Utara menerusi Peta jalan raya Negeri Perak

Walaupun sekarang aku telah menetap sementara di Cheras, Kuala Lumpur atas urusan belajar aku, hati aku masih di Sungai Siput. Pekan ni takdelah perfect mana pun. Nak cari kertas pasir grit 2000 pun terpaksa ke Ipoh.

Tapi di sini tenang. Jalan raya nya straight je. Takde kona kona dah.

bersama post aku ni, aku selitkan beberapa gambar menarik tentang Sungai Siput :)

Peta kawasan kampung aku. Cuba teka mana rumah family aku @Baitul Hanis?
Sapa dapat jawab dengan betul aku belanja kacang