Wednesday, January 25, 2012

bon voyage!

Seawal pukul 4.30 pagi aku dah terjaga. Tidur lena yeop... sebab tido dalam ekon dan katil yang best. Ayah call aku pagi tu untuk pick up beg aku yang besar dan berat tu ke kaunter L di KLIA. Yong dan Yop pun join dan diorang baru je sampai dari Taiping untuk sama sama iringi aku ke KLIA sebagai tanda sokongan moral. Terima kasih banyak banyak. Dari Pan Pacific, aku naik buggy car hotel untuk ke KLIA. Hehehe. Takde la penat sangat nak menapak ke KLIA tu. Untung kan tidur kat hotel 5 Star. :P

Dengan troli, aku tolak semua beg beg aku ke kaunter L KLIA. Kaunter L ini adalah tempat check in beg bagi penerbangan secara kumpulan sebab tiket penerbangan ni ditempah khas oleh KPM. Aku timbang beg aku yang besar dan berat tu, 18kg je. Hahaha. Rupanya ada quota berat beg, so takde masalah la berat beg sampai 25kg sekali pun.

Di KLIA kami sekeluarga ( aku, Mak , Ayah, Yop dan Yong) sama sama sarapan Di MCD. Macam biasa, ada kopi, burger telur dan harshbrown tu la. Mungkin ini sarapan mcd terakhir aku sebelum berangkat ke Sarawak. Haha! Tepat je pukul 8, aku terus gerak ke balai pelepasan domestik. Hati ni memang berat nak tinggalkan keluarga. Hati aku sebak masa salam dengan mak dengan ayah. Time peluk mak aku hati aku jadi sebak. Serius. Aku tak tipu. Memandangkan aku selalu buat masalah di rumah dan degil dengar kata mak,masa ni hati terkesan sama sekali. Sementara aku beratur dan lalu bahagian pemeriksaan kastam, aku terdetik dalam hati, betul ke apa yang aku buat ni? Kalau ikut kata hati yang gila, mau je aku patah balik dan lari ke belakang, tak payah pegi Sarawak.

Memandangkan wajah mak ayah yang pasrah dan bagi harapan pada aku, wujud la sedikit semangat dan kekuatan dalam diri. Aku pun dengan cool terus melangkah ke dalam balai pelepasan dan dengan kacaknya berjalan menuju ke balai pelepasan 9. Redah je la. Hati dah pasrah.
...............................................................................................................................

No comments: